avatar Ten blog rowerowy prowadzi jatylkopobulki z miasteczka Jarocin. Mam przejechane 15642.97 kilometrów w tym 4686.23 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.30 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy jatylkopobulki.bikestats.pl

Po granicy - 2008

03:36 h 15.72 km/h

Wisła Malinka - Ustroń

Piątek, 8 sierpnia 2008 · dodano: 10.08.2008 | Komentarze 3

Wisła Malinka - Ustroń - Costam - Bielsko Biała

Po drodze mój rower zaczął płakać, przeczuwał koniec urlopu, a może deszcz. W ustroniu zaczęło padać, więc schowaliśmy się w bramie, gdzie zacząłem naprawiać uszkodzony hamulec, przez chwilę wydawał się nie do uratowania, nawet kupiłem zamiennik, ale jednak udało się i tadam wciąż działa :)

W Bielsku Białej, przy papierosku na przystanku zapadła decyzja, że spróbujemy wracać do Poznania już w piątek, zamiast czekać na sobotę, a jako, że połączenie przypasowało, to załadowaliśmy się do pociągu i jakoś wróciliśmy.

Jeszcze mały bilansik:
1 zjedzony bigmilk (mam jeszcze w gejówce wygrany patyczek tatanki :)), jedna przetarta sakwa Crosso Dry, jeden popsuty hamulec, jedna pana, jedna gleba (za drugim razem ustałem - za to po kostki w błocie :D) i jeden dzień kryzysu:)

To ostatni wpis z tej wyprawy i z tego miejsca serdecznie dziękuję Tatance za okazane zaangażowanie i cieprliwośc, za przygotowanie świetnych tras, za nawigację i naprawdę cudowny urlop.
Nie w sosie ;)

A Jackowi za fajne towarzystwo, dowcip i ratunek w ekstremalnej sytuacji :)

I smutno mi było wracać do domu...

Kabelek z krajobrazem w tle

Oczy, wszyscy je posiadają, a tak nie wielu patrzy nimi głęboko i głębiej...

Ostrzeżenie

Samotna, żółta lampka

07:10 h 16.18 km/h

No to pojechaliśmy pokazać

Czwartek, 7 sierpnia 2008 · dodano: 10.08.2008 | Komentarze 0

No to pojechaliśmy pokazać :D

Z malinki nad jezioro Czzrne, dalej koło rezydencji prezydenta (a fuj, jakie to niefajne), przez Istebną do Koniakowa, później Kamesznica, Cisiec i Węgierska Górka (tu obiadek z kawką). Od Koniakowa do Węgierskiej Górki było strasznie nudno, mało interesujące zjazdy z atrakacjami w postaci psów biegnących przed przednim kołem i panie, mówiącej, że jak najdę na psa, to nic się nie stanie. Jemu może i nic by się nie stało...
Z Węgierskiej Górki pojechaliśmy w stronę Żabnicy, dalej czarnym szlakiem rowerowym w teren, tam, dzięki doskonałemu oznakowaniu szlaku trochę się pogubiliśmy i przez Żabnicę wróciliśmy do WG. No i jeszcze zaliczyłem efektowne lądowanie w błocie, całe szczeście, że na stojąco :D

Później główną do Żywca i Szczyrku, a dalej - już nocą ciemną wpierw pod górę później w dół - do Wisły Malinki. Czułem się tam strasznie niepewnie, na podjeðzie byłem wykończony, na zjeździe zamarzałem, otuchy i jakiejś pewności siebie dodawała mi sunąca kilka metrów przede mną Anka - Tatanka.

Skansen dla miłośników ekstremy

Tatanka na prerii

Ołdżizas

03:28 h 15.35 km/h

Cieszyn (obiad, kawa, papierosy)

Środa, 6 sierpnia 2008 · dodano: 10.08.2008 | Komentarze 1

Cieszyn (obiad, kawa, papierosy) - Dziegielów - Ustroń - Wisła (w końcu Malinka)

Przy jeździe do Ustronia i dalej, Wisły - doznałem szoku. Smog momentami większy niż w wielkich miastach, tłumy, hałas. W Ustroniu było jeszcze do zniesienia, ale deptak w Wiśle z kakofonią wytwarzaną przez dwie konkurujące grupy muzyczne Indian Andyjskich były przeżyciem raczej traumatycznym, choć trochę też zabawnym. Fajnie było popatrzeć na wkurzonych członków grupy cieszącej się mniejszym powodzeniem. A to nie był jeszcze koniec, dalej za występy zabierała się jeszcze grupa senegalskich bębniarzy, podejrzenia wzbudziła grupa osób z instrumentami i w strojach górali beskidzkich.

Później, trochę wbrew planom i po krótkich poszukiwaniach trafiliśmy na uroczą stancję - Tatanka ma numer do pani, ja mogę służyć tylko adresem. Wieczorkiem bryknęliśmy jeszcze po zakupy, pod sklepem spotakliśmy grupe kelisów spod igły, którzy popatrzyli na nas, nasze sandały i rowery może z pogardą, może z politowaniem, pozostali też niewzruszeni na piękny uśmiech Tatanki skieroway do nich.
W takich okolicznościach zostało postanowione, że następnego dnia "Im pokażemy", w tak bojowych nastrojach poszliśmy spać.

Joł joł z cieszyna

Powszechna "Społem" Spółdzielnia Spożywców

Młodość Quasimodo

Trylobit

PKS

Kobieta z brodą

Kobieta z kotem niemalże na wierzchu

Tylko po bułki

Szlak dla silnych wiarą

Indianie 2 - ewergriny cieszyły się większym wzięciem, niż...

...polskie pieśni biesiadne

05:00 h 20.52 km/h

Opava - Ostrava - popas

Wtorek, 5 sierpnia 2008 · dodano: 10.08.2008 | Komentarze 0

Opava - Ostrava - popas na mało ciekawym rynku (tu pożegnaliśmy Jacka)- Rychvald - Orlova (koło kopalni Lazy) - Dolni-Horny Slucha - Nowy Svet - Albrechtice - Cervenka - Stanislavice - Cesky Tesin - Cieszyn (nocleg i kolacja).

Ostrava jest zdecydowanie przereklamowana, dla mnie to miasto ze śladowymi ilościami jakiekolwiek uroku, ciągnie się jak lazańja i raczej tam już nie wrócę.

Śniadanie miszczów

Prowadź nas partio...

Lejzi

05:37 h 17.94 km/h

Z Jarnotówka do Opavy.

Poniedziałek, 4 sierpnia 2008 · dodano: 10.08.2008 | Komentarze 3

Po drodze zaliczyłem glebę, a właściwie ogrodzenie. Napadłem bezczelnie na elektrycznego pastucha i zostałem skarcony.
Kolega Jacu dezynfekował i opatrywał, później pojechaliśmy dalej, na spotkanie pijanego, czeskiego cyklisty, które nie pozwalał sobie pomóc (Ludzie! Warto jeździć w kasku, jak ten facet wycedził głową w kasku w barierkę przy drodze, to aż mną wstrząsnęło) i w końcu na nocleg do Dagmar - jeśli będziecie w Opavie to omijjcie szerokim łukiem: drogo, brudno, nieprzyjemnie.

Jedni mówią, że UFO, inni że matka z dzieckiem

Jacuś i Anka

Chów domowy grzybów u Dagmar

04:11 h 13.61 km/h

Ceska Ves - Głuchołazy, tu wdepnąłem

Niedziela, 3 sierpnia 2008 · dodano: 10.08.2008 | Komentarze 0

Ceska Ves - Głuchołazy, tu wdepnąłem dwa razy w pechowego kozła na rynku, to się później zemściło - przy wyjeździe wpakowaliśmy na szlak pieszy i trzz było rower pchać, ciągnąc i nosić. No ale jakoś pojechaliśmy dalej - Jarnołtówek (nocleg i obiadek - z tradycyjną kawką i fajeczką), a później spacer z jedną sakwą.

Później zwiedzaliśmy fragment Gór Opawskich, Kopę Biskupa, trochę szlaków rowerowych i asfalcikiem do Jarnołtówka.

Aniołki z szalami boa

Lipa w otoczeniu

Straszne bliźniaczki

Nudy, nawet Jacek się nudził.

Ale Tatanka nudziła się jakby bardziej

Kolejny lans-szafcik

longhardrołdałtofhel

06:19 h 14.31 km/h

Tego dnia było dużo terenowo

Sobota, 2 sierpnia 2008 · dodano: 10.08.2008 | Komentarze 0

Tego dnia było dużo terenowo i nudno, nudno ze hoho. Po spotkaniu z Jackiem w Złotym Stoku i dotarciu na zamek w Javorniku spotkaliśmy starszego cyklistę na Kelisie, który po rozpoznaniu sytuacji (dość szybko zorientował się, kto trzyma władzę w grupie) zaczął Tatance powtarzać, że wybrana przez nas trasa jest nudna i nieciekawa.

Trasa: Orłowiec - Złoty Stok - Javornik - Ulhla - Vapienna - Jesenik - Ceska Ves

Pojawia się Jacu

Rozpoznanie sytuacji...

Za Jackiem: "Ten owad nie występuje w Polsce"

Teatr cieni

04:56 h 14.43 km/h

Miedzylesie - Różanka (róże, róże)

Piątek, 1 sierpnia 2008 · dodano: 10.08.2008 | Komentarze 0

Miedzylesie - Różanka (róże, róże) - Domaszków - Jaworki - Idzików - Przełecz Puchaczówka - Stronie Śląskie (tutaj obiad, którego nie pamiętam :D, pewnie był bez wyrazu) - lasem i rozdroże (chyba zamkowe, ale głowy nie dam) tam - Lądek Zdrój do Orłowca na nocleg w pałacu

Ule, ule

Róże róże...

Jesień w Domaszkowie

*w blogu Tatanki jest chyba wiosna :)

03:44 h 16.63 km/h

Z Lasówki wyruszyliśmy

Czwartek, 31 lipca 2008 · dodano: 10.08.2008 | Komentarze 0

Z Lasówki wyruszyliśmy na Drogę (czy tam autostradę) Sudecką po obfitym śniadaniu, przejechaliśmy przez Poniatów, Niemojów, gdzie nastapił mały popas po zakupach w czeskim sklepie i dalej do Miedzylesia - po drodze dopadło mnie jakieś kryzysowe "Do domu", pogłębione jeszcze pana po drodze, ale po południu, po obiadku w Międzylesiu mi przeszło.

Popołudniem jeszcze pojechaliśmy na spacer bez sakw, miało być niby grzecznie i rekreacyjnie, ale trochę nie wyszło, co nie znaczy, że nie było fajnie.

Trasa rekreayjna - za Tatanką: Miedzylesie - Dolnik - Pisary - Potoczek - Jodłów -wąwóz Głosny Potok - Goworów - Szklarnia -Miedzylesie

A po spacerku w noclegowni spotkaliśmy Pawła. Przyjechał na trekingu i z sakwami - czyli facet raczej oki. Wyciągną fajki i piwo i zrobiło się fajnie :)

Próba bratania z autochtonami

05:15 h 14.69 km/h

Po tym, jak zostałem

Środa, 30 lipca 2008 · dodano: 10.08.2008 | Komentarze 0

Po tym, jak zostałem nazwany jeleniem pojechaliśmy na Przełęcz Sokolą, dalej przez Sokolec i Ludwikowice Kłodzkie do Nowej Rudy na krótki popas na uroczym ryneczku - Tatanka pewnikiem wkrótce napisze o czapkach, nie mam zamiaru odbierać jej tej przyjemności :)

Dalej były Tłumaczów, Gajów Radków (kolejny super ryneczek), Góry Stołowe (mały wyczerp), po drodze mijaliśmy kilkukrotnie grupę Czechów, w której prym wiodły dwie panie - jak zwykle płeć piękna wymiata :). Później były Batorów, Szczytna - tu rewelacyjny obiadek był skonsumowany, potem daliśmy radę podjechać w Góry Bystrzyckie, przejechać przez nie i zjechać do Lasówki do schroniska Szarotka (nie, nie hotelu :D)